Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
LOT. Kolejny boeing 737 MAX 8 lata już z pasażerami
fot. Piotr Bożyk
Flota B737 MAX Polskich Linii Lotniczych LOT powiększyła się pod koniec września o kolejną maszynę przejętą po australijskich liniach Bonza. Co prawda następny Boeing został sprowadzony przez lessora do Warszawy pod koniec czerwca br., to dopiero 1 października br. zadebiutował pod kodem LO. Warto także dodać, że to MAX, którego LOT nie odebrał w 2020 r.

Nowy nabytek LOT-u w dniach 25 czerwca - 8 sierpnia został zaparkowany w Warszawie. Potem został przebazowany przez lessora na lotnisko Toulouse Francazal Airport, aby ostatecznie trafić do Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport skąd maszyna powróciła do Warszawy 28 września br. Natomiast wczoraj (1 października) samolot zadebiutował na siatce połączeń LOT-u wykonując rejsy do Rzymu (LO301/302), Lublany (LO617/618) oraz Bukaresztu (LO639).

B737 MAX 8 o numerach seryjnych MSN 62533 / LN 7722, został wyprodukowany w Renton we wrześniu 2019 r. i początkowo był przeznaczony właśnie dla LOT-u (SP-LVO), którego nasz przewoźnik nie odebrał. Sytuacja ta miała miejsce w czasie pandemii koronawirusa. Swój pierwszy lot techniczny MAX 8 odbył 12 września 2019 r. Następnie maszyna latała od lipca 2022 r. do kwietnia br. w liniach Bonza. Nowy nabytek LOT-u, który otrzymał rejestrację SP-LVR, zabiera na pokład 186 pasażerów, a napędzają go silniki CFM LEAP-1B. Według informacji samolot jest leasingowany przez Bennu Aviation Capital Limited. To kolejna maszyna po linii Bonza jaka trafiła do Warszawy, a w połowie maja i na początku września br. LOT odebrał zupełnie nowe MAX-y SP-LVN, którego nie zdążyła odebrać linia Blue Air oraz  SP-LVO, który był przeznaczony tylko dla rodzimego przewoźnika.

11 kolejnych 737 MAX 8

PLL LOT pozyska w latach 2024-25 łącznie 11 boeingów B737 MAX 8, z czego osiem maszyn będzie w nowej konfiguracji oraz z odświeżonym wyglądem wnętrza. W sezonie zimowym samoloty średniego zasięgu nigdy nie są w pełni wykorzystywane więc PLL LOT nie spieszył się odbiorem pozyskanych wcześniej już odrzutowców. – Pierwszy nowy MAX od Air Lease Corporation trafi do nasz na przełomie marca i kwietnia, a dwa kolejne do końca pierwszego półrocza, czyli będziemy je mieli na szczyt sezonu letniego – mówił w lutym Michał Fijoł, prezes PLL LOT.

To jednak nie koniec inwestycji flotowych przewoźnika. Zamówionych jest kolejnych osiem samolotów B737 MAX 8. – Mamy więc podpisane umowy na łącznie 11 nowych samolotów w mechanizmie, z którego najwięcej obecnie korzystamy, czyli leasingu operacyjnego – dodał Fijoł. Do końca pierwszej połowy 2025 r. wszystkie trafią do narodowego przewoźnika. Co ciekawe, osiem B737 MAX 8, z partii, która zostanie dostarczona w roku 2025, będzie w nowej konfiguracji (liczba foteli zostanie zachowana) analogicznej do tej, którą zaprezentowano w zeszłym roku dla samolotów szerokokadłubowych. To zaś oznacza, że nowe wnętrza zobaczymy wcześniej w MAX-ach niż w Dramlinerach - pierwszy szerokokadłubowiec po retroficie ma bowiem być gotowy w końcówce roku 2025. LOT zapowiada, że wizualizacje nowego wnętrza zostaną udostępnione jeszcze w tym roku. Warto dodać, że w sierpniu okazało się, że leasingodawcą trzech boeingów 737 MAX 8, które Polskie Linie Lotnicze LOT planują odebrać w roku 2025, będzie singapurska firmę BOC Aviation, która jeszcze nie dzierżawiła samolotów polskiemu przewoźnikowi.

Flota LOT-u

Obecnie flota PLL LOT składa się z 79 samolotów: sześciu boeingów B737-800, 14 B737 MAX 8, ośmiu B787-8, siedmiu B787-9 Dreamliner oraz 46 embraerów E-Jet: pięciu E170, 15 E175 (w tym dwa do dyspozycji rządu), ośmiu E190, 16 E195 oraz dwóch E195-E2. LOT oczekuje na dostawę dziewięciu samolotów: ośmiu boeingów 737 MAX 8 oraz jednego embraera E195-E2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Cebu Pacific zamawiają 70 airbusów A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific zamawiają 70 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 02 października 2024

W walce z rakiem piersi. Condor prezentuje A320 w barwach FlyPink (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Zobacz również:

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Pasażer i linie lotnicze

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Redakcja/przegląd prasy 01 października 2024

PLL LOT ponownie połączyły Warszawę z Lyonem

Pasażer i linie lotnicze

Zimowa siatka PLL LOT. Najlepsze propozycje, w tym pięć nowości

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Cebu Pacific zamawiają 70 airbusów A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Cebu Pacific zamawiają 70 airbusów A321neo

Piotr Bożyk 02 października 2024

W walce z rakiem piersi. Condor prezentuje A320 w barwach FlyPink (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Pasażer i linie lotnicze

Qantas skierują A380 do Johannesburga. Zamiast Dreamlinera

Mateusz Kieruzal 01 października 2024

Zobacz również:

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Pasażer i linie lotnicze

LOT przeprasza niepełnosprawnego dziennikarza BBC

Redakcja/przegląd prasy 01 października 2024

PLL LOT ponownie połączyły Warszawę z Lyonem

Pasażer i linie lotnicze

Zimowa siatka PLL LOT. Najlepsze propozycje, w tym pięć nowości

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5